Masz pytania?

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jeśli masz inne pytanie, skontaktuj się z nami. Przyjedź do naszej siedziby, zadzwoń lub napisz wiadomość.
Chętnie udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy wszelkie szczegóły naszej działalności.

Czy muszę dostarczyć urządzenie osobiście?

Nie. Ktoś może to zrobić w Twoim imieniu lub możesz skorzystać z usługi kurierskiej. Ważne aby osoba, która odbiera sprzęt, posiadała odpowiedni dokument zlecenia serwisowego.

Jakie wyposażenie posiada Serwis TECHLOVERS?

Inwestujemy w dobry i nowoczesny sprzęt serwisowy. Korzystamy ze sprzętu lutowniczego marki JBC oraz Quick. Używamy spoiw ołowiowych i bezołowiowych marki Alpha oraz Warton Metals Limited. Używamy topników Warton Metals Limited. Do mocowania komponentów i naprawy PCB wykorzystujemy kleje i żywice marki Loxeal. Na wyposażeniu serwisu posiadamy 2 ultranowoczesne mikroskopy. Korzystamy z zaawansowanego sprzętu pomiarowego marki Brymen, Owon, Unit. Posiadamy 14 bitowe oscyloskopy i 12 i 14 bitowe generatory. Na wyposażniu serwisu znajdują się też programowalne obciążenia, zasilacze laboratoryjne, testery, programatory, analizatory i wiele innych. Wykorzystujemy sprzęt komputerowy marki HP, w tym stacje robocze z procesorami Xeon.

Chcę wysłać sprzęt do serwisu. Jak tego dokonać?

Skorzystaj z przycisku na górze strony [Zgłoszenie serwisowe]. Trafisz na stronę, gdzie będziesz mógł zgłosić usterkę i podać odpowiednie dane, niezbędne do podjęcia naprawy. Jeśli w formularzu zaznaczysz opcję [Wysyłka kurierem], nasz Konsultant oddzwoni i ustali szczegóły wysyłki. Na Twój adres mail zostanie wysłana etykieta kurierska. Wystarczy, że przygotujesz przesyłkę zgodnie z wytycznymi naszego Konsultanta.

Jak długo potrwa naprawa?

Zależy to od ilości zleceń w danym terminie, rodzaju usterki oraz dostępności komponentów. Większość napraw wykonywana jest w ciągu 2 - 5 dni roboczych. Jednak w przypadku gdy potrzebujemy podzespołów, których nie posiadamy w swoim magazynie, czas ten może się wydłużyć. Gdy bardzo zależy Ci na czasie, możesz poprosić o naprawę ekspresową.

Co to jest naprawa ekspresowa?

Naprawa ekspresowa to rodzaj usługi zamówionej przez Klienta, gdzie obsługa zlecenia odbywa się poza kolejnością. Czas realizacji takiego zlecenia to zazwyczaj 1 - 8 godzin roboczych w przypadku gdy serwis dysponuje wszystkimi niezbędnymi do wykonania naprawy komponentami. Jeśli zachodzi konieczność zakupu komponentów, termin wydłuża się o czas niezbędny do pozyskania podzespołów.

Jaką gwarancję daje Serwis na wykonane naprawy?

Zależy to od wielu czynników. Od wieku urządzenia, stopnia jego wyeksploatowania, jego konstrukcji i przeznaczenia. W większości przypadków udzielamy gwarancji na okres od 3 do 6 miesięcy. Jednak w przypadku sprzętu, który spełnia określone kryteria, gwarancja na naprawę może być udzielona nawet na okres 12 miesięcy.

W jaki sposób mogę dokonać płatności za naprawę?

Po zakończonej naprawie jest wystawiony dokument płatności. Zapłaty można dokonać za pośrednictwem szybkich płatności internetowych, BLIK, kartą lub przelewem na wskazany numer rachunku bankowego. Można też zapłacić gotówką, kartą lub blikiem przy odbiorze osobistym. Nie wysyłamy sprzętu za pobraniem.

Czy Serwis wykona naprawę wiekowego sprzętu?

Tak. Naprawiamy sprzęt niezależnie od wieku. Jedynym wyznacznikiem skuteczności jest w zasadzie dostępność komponentów lub zamienników. Jeśli posiadasz sprzęt z lat 60, 70, 80, 90 to możesz go nam dostarczyć. Z wielkim prawdopodobieństwem będziemy mogli Ci pomóc i doprowadzimy Twój sprzęt do sprawności.

Wszyscy mówią, że tego nie da się naprawić.

My nie jesteśmy "wszyscy", jesteśmy Miłośnikami Technologii. Wielokrotnie naprawiliśmy urządzenia, powszechnie uznane za niezdatne do naprawy. Kilkukrotnie były to urządzenia, z którymi nie poradziły sobie serwisy autoryzowane. W roku 2023 mieliśmy takich przypadków kilkadziesiąt. Skutecznie naprawiliśmy 99 procent dostarczonych urządzeń. Odmawiamy jedynie w przypadku, gdy przeszkodą jest zupełna nieopłacalność przeprowadzenia jakiejkolwiek naprawy.

Ile będzie kosztować naprawa?

Nie da się precyzyjnie ustalić kosztów, bez wykonania diagnostyki urządzenia. Powodem niesprawności może być usterka pojedyńczego elementu lub większej ilości części. Każdy z przypadków wymaga innego zestawu komponetów, innego nakładu pracy, innego zestawu aparatury kontrolno pomiarowej, instrumentów serwisowych, chemii, materiałow pomocniczych, a więc może wygenerować zupełnie inny koszt. Ważną a niekiedy nie poruszaną kwestią jest też poziom ryzyka związanego z odpowiedzialnością za sprzęt. Dlatego urządzenie musi być zdiagnozowane przez Technika, który ustali co jest powodem niesprawności i określi w przybliżeniu listę komponentów, które należy wymienić, listę aparatury, chemii i materiałow dodatkowych jakie będą niezbędne do wykonania naprawy. W tym momencie można z dość dużą dokładnością ustalić koszt.

Ile kosztuje wycena kosztów naprawy?

Wycena jest w większości przypadków wykonywana bezpłatnie. Wyjątkiem są urządzenia, które w celu wykonania diagnostyki potrzebują ogromnego nakładu pracy, lub wykonania i podłączenia do obwodów symulacji. W takich przypadkach koszt jest ustalany z Klientem indywidualnie.

Jakie części zamienne są stosowane w serwisie?

Używamy podzespołów wysokiej jakości. W przypadku układów scalonych, mikrokontrolerów i większości półprzewodników stosujemy oryginalne komponenty zamienne zgodne modelowo z wymienianymi. Jeśli zachodzi uzasadniona potrzeba, np. w wyniku aktualizacji wersji lub zaleceń producenta, stosujemy zalecany lub wskazany przez producenta zamiennik. W przypadku elementów pasywnych posługujemy się sprawdzonymi komponentami pochodzącymi od najlepszych, uznanych producentów. Niejednokrotnie są to komponenty wielokrotnie wyższej jakości niż oryginalnie zastosowane.

Mam awarię dużej maszyny. Muszę dostarczyć całość?

Proszę skontaktować się z nami. Podpowiemy, który moduł wymontować i dostarczyć do serwisu. W przypadku większości maszyn przemysłowych, nie ma konieczności dostarczenia całej maszyny. Jesteśmy w stanie dokonać naprawy modułu sterującego, falownika, zadajnika, HMI bądź zasilacza po zdemontowaniu go z maszyny.

Posiadam uszkodzony sprzęt do którego nie ma części.

Warto spróbować. Często uszkodzone komponenty można w łatwy sposób zastąpić zamiennikami. Każdy komponent elektroniczny posiada zdefiniowane parametry. Doświadczony technik bez problemu dobierze część, która będzie posiadać identyczne parametry jak oryginalna. Jeśli komponent nie posiada zamienników, lub są one niedostępne, w wielu przypadkach można dokonać niewielkich modyfikacji i zastosować części o zbliżonych parametrach. W tym przypadku stosuje się zasadę, że różniący się parametr powinien być lepszy niż w komponencie oryginalnym.

Posiadam sprzęt po burzy, czy jest możliwość naprawy?

Warto spróbować, Wbrew powszechnemu przekonaniu, około 90% takiego sprzętu można dość szybko przywrócić do pełnej funkcjonalności.

Posiadam urządzenie po zalaniu cieczą.

Wykonaliśmy wielokrotnie naprawy urządzeń po zalaniu. W większości udaje się przywrócić taki sprzęt do użytku. Niekiedy dochodzi do wytrawienia ścieżek i wyprowadzeń komponentów, niekiedy do uszkodzenia w wyniku elektrolizy, złącz i konektorów, a bywa, że na skutek przewodzenia cieczy, dochodzi do zwarć i uszkodzeniu ulegają komponenty elektroniczne pasywne i aktywne. Większość z tych zniszczeń daje się odbudować.

Posiadam urządzenie uszkodzone mechanicznie.

Urządzenia, płytki PCB, moduły uszkodzone mechanicznie, pęknięte, połamane, daje się w większości przypadków naprawić. Niekiedy jest to niezwykle trudna naprawa, np. w przypadku wielowarstwowych laminatów, lecz z dotychczasowej praktyki wynika, że tylko pojedyńcze przypadki wymagają wymiany.

Mam propozycję współpracy.

Prosimy o kontakt mailowy pod adres mail@techlovers.pl z prefiksem [OFERTA] w temacie. Zastrzegamy sobie odpowiedź jedynie na wiadomości, które zawierają interesującą nas ofertę. Prosimy nie wysyłać wiadomości kilkukrotnie, ponieważ kilkukrotne wysłanie spowoduje przeniesienie wiadomości do spamu.

Mam pomysł na urządzenie. Chciałbym je stworzyć.

Wykonujemy zarówno projekty jak i montaż na podstawie dostarczonej dokumentacji. Jeśli masz pomysł lub potrzebę zaprojektowania bądź wykonania urządzenia, skontaktuj się z nami. Możemy wykonać cały proces, od pomysłu, koncepcji, poprzez szkic projektu, schemat, symulację, projekt PCB, oprogramowanie, projekt obudowy i mechaniki, montaż i uruchomienie prototypu, pomiary testy, po przygotowanie kompletnej dokumentacji produkcyjnej i produkcję małoseryjną.

Czego mogę nauczyć się na szkoleniach w Techlovers?

Prowadzimy szkolenia o różnym stopniu trudności i zakresie tematycznym. Podczas szkoleń poruszane są aspekty praktyczne i teoretyczne dotyczące serwisowania urządzeń elektronicznych, projektowania i produkcji elektroniki, hobbystycznego montażu gadżetów i urządzeń. Staramy się pobudzić zainteresowania i pasje. Pokazujemy, że elektronika jest branżą w której pasję może rozwijać niemal każdy, niezależnie od płci, wieku i cech fizycznych.

Dlaczego warto korzystać z Waszych usług?

Jesteśmy specjalistami, którzy wcześniej pracowali w renomowanych firmach lub prowadzili samodzielne projekty. Posiadamy ogromne doświadczenie wyniesione z wieloletniej pracy na różnych szczeblach rozmaitych przedsiębiorstw. Niestety w większości firm pojawia się efekt "szklanego sufitu", który nie pozwala zdolnym ludziom na rozwój swoich pasji i pielęgnowanie zdolności. Dlatego stworzyliśmy TechLovers. TechLovers to firma która została założona przez pasjonatów elektroniki. Techlovers to polska firma rodzinna. Znakomite i niespodziewane przyjęcie na rynku oraz napływ nowych Klientów wymusił wprowadzenie przedsięwzięcia na bardziej rozległe tory. Naprawiamy aparaturę przemysłową, automatykę, sprzęt konsumencki ale też sprzęt profesjonalny, taki jak aparatura nagłośnieniowa, studyjna, instrumenty elektroniczne. Wykonujemy złożone projekty urządzeń. Współpracujemy ze znakomitymi specjalistami z branży. Prowadzimy działalność edukacyjną, zarażamy pasją do elektroniki i szeroko pojętej technologii.

Chciałbym u Was pracować. Czy to możliwe?

Cały czas szukamy osób uzdolnionych i pracowitych, chcących rozwijać swoje pasje. Osób, które mają pomysły a brakuje im przestrzeni do ich realizacji. Ludzi, którzy chcą zarażać pasją, edukować, dawać przykład. Ustawiamy przy tym niezwykle wysoko poprzeczkę. Aby współpracować z nami musisz wykazać się odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Jeśli jesteś zainteresowany pracą bądź współpracą jako niezależny specjalista, napisz do nas. Opowiedz o sobie i przedstaw nam swoje zainteresowania, osiągnięcia.

Skontaktuj się z nami

Uzyskaj wsparcie w rozwiązaniu swojego problemu

Spotykamy się z wielkim niedowierzaniem, że niektóre z usterek daje się dość łatwo usunąć. Spowodowane jest to miernej jakości dotychczasowym serwisem, lub powszechnie głoszoną opinią. Udowadniamy, że to co niemożliwe, jest często bardzo łatwe i może być zrealizowane niskim nakładem finansowym. Wystarczy odpowiednie zaangażowanie, wiedza, doświadczenie oraz dobre i nowoczesne wyposażenie serwisu.